W miarę jak ludzie robią postępy w karierze, często naturalne jest, że w pewnym momencie następnym krokiem jest zarządzanie. I choć oczywiście ten postęp może przynieść nagrody – wiąże się również z sporą częścią trudności.
Menedżerowie mogą prowadzić członków zespołu do sukcesu, a satysfakcja z obserwowania rozwoju zespołu jako ludzi i obserwowania ich zwycięstw jest wielkim osiągnięciem zawodowym.
Ale to nie wszystko jest proste. Kiedy odpowiadasz za rozwój swoich pracowników i sukces swojego zespołu, po drodze są trudne chwile. Wyzwania związane z zarządzaniem zespołem zmieniają się również wraz z zewnętrznym otoczeniem biznesowym, więc nawet gdy czujesz się przyzwyczajony do swojej roli, wszystko może się zmienić bardzo szybko.
Aby dowiedzieć się, przed jakimi wyzwaniami stoją dziś menedżerowie, przyjrzeliśmy się niektórym najważniejszym wyzwaniom i sposobom ich przezwyciężenia.
Skuteczna komunikacja z pracownikami
Jako menedżer wiesz, że często występuje element dystansu od reszty zespołu. Stwarza to jedno z największych wyzwań dla menedżerów – pokonanie dystansu umiejętnościami efektywnej i terminowej komunikacji. Dobrzy menedżerowie muszą rozwijać zaawansowane umiejętności słuchania i mówienia, ponieważ odgrywają ogromną rolę w sukcesie swojego zespołu.
Oznacza to, że gdy menedżer nie komunikuje się dobrze ze swoim zespołem w sprawach biznesowych lub indywidualnych postępach, może to nie tylko może szkodzić relacji kierownik-pracownik, ale może również znacznie zwiększać stres pracowników związany z pracą.
Jak to przezwyciężyć?
Każdy komunikuje się inaczej – niektóre metody komunikacji mogą działać dobrze dla niektórych pracowników, ale nie będą działać dla innych. Najlepszym sposobem na pokonanie wszelkich blokad komunikacji jest odkrycie różnych typów osobowości w swoim zespole.
Przeprowadzanie testów osobowości to świetny sposób na znalezienie mocnych i słabych stron każdego członka zespołu, sposobu, w jaki te różne typy osobowości najlepiej się komunikują i na co najlepiej zareagują. Niektóre świetne testy osobowości obejmują 16 osobowości, quiz czterech tendencji lub, oczywiście, zawsze jest bardziej tradycyjna metoda Myers Briggs. Niezależnie od tego, który test osobowości wybierzesz, wyniki pozwolą Ci:
-
lepiej zarządzać zespołem,
-
skuteczniej komunikować się,
-
lepiej rozumieć wszelkie słabości.
Konfrontacja z problemami z wydajnością
Problemy z wydajnością zawsze będą problemem dla każdego menedżera. Ale w dzisiejszym zaciętym środowisku biznesowym, jeśli Twoje zespoły nie działają na wysokim poziomie, konkurencja może z łatwością wejść i przejąć firmę Twojego klienta.
Musisz szybko dotrzeć do źródła wszelkich problemów. Ale bądź ostrożny – menedżerowie mają trudne zadanie polegające na znalezieniu równowagi między uzyskaniem potrzebnych wyników a nie niszczeniem żadnych relacji z członkami zespołu w tym procesie. Jeśli zbyt wcześnie nałożysz czapkę „surowego menedżera”, ryzykujesz zniszczenie zaufania innych członków zespołu.
Jak to przezwyciężyć?
Jeśli pracownicy nie mają jasnych celów, łatwo mogą nie spełnić oczekiwań. Jasno komunikuj cele i przedstawiaj oczekiwane wyniki każdemu członkowi zespołu. W ten sposób, jeśli jakiekolwiek wyniki są słabe, możesz bezpośrednio rozwiązać problem, porównując oczekiwania z rzeczywistą wydajnością.