Jeśli zastanawiasz się, jak korzystać z mediów społecznościowych w małych firmach, nie szukaj dalej niż tych kilka podstawowych wskazówek na początek. Jeśli masz firmę, prawdopodobnie spędzasz dużo czasu na szukaniu najnowszych wskazówek marketingowych w mediach społecznościowych. I nie bez powodu.
Obecnie jest 4,2 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych — prawie dwa razy więcej niż zaledwie pięć lat temu. Użytkownicy ci spędzają na kanałach społecznościowych średnio 2 godziny i 25 minut każdego dnia.
Te prawie 2,5 godziny to dla firm niesamowita okazja aby:
-
budować świadomość marki
-
rozwijać relacje z klientami
-
a nawet dokonywać sprzedaży bezpośrednio na platformach społecznościowych.
Oto wskazówki dotyczące mediów społecznościowych, których potrzebujesz, aby promować swoją firmę w 2022 roku.
Zacznij od planu!
Rozpoczęcie korzystania z mediów społecznościowych w celach biznesowych jest łatwe. Wszyscy korzystamy z mediów społecznościowych w naszym codziennym życiu, więc narzędzia zapewniają wysoki poziom komfortu.
Utworzenie strony na Facebooku dla Twojej firmy, rozpoczęcie publikowania na Instagramie lub stworzenie obecności na Twitterze nic nie kosztuje. Ale zanim skoczysz na nogi, pamiętaj: każda dobra strategia biznesowa zaczyna się od dobrego planu. Tak, możesz korzystać z narzędzi społecznościowych za darmo. Ale poświęcony czas i wysiłek nadal stanowią inwestycję w Twój biznes.
Bez planu nie masz jasnego celu, co chcesz osiągnąć. Oznacza to, że nie ma możliwości sprawdzenia, czy ta inwestycja się zwraca.
Poświęć trochę czasu na przygotowanie planu dla mediów społecznościowych. Gwarantuje to, że wszystkie Twoje działania społeczne wspierają określone cele biznesowe. Oto kilka strategicznych wskazówek dotyczących mediów społecznościowych z naszego przewodnika po tworzeniu planu marketingowego w mediach społecznościowych.
Ustal cele i zadania w mediach społecznościowych
Cele powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i aktualne. Oprzyj swoje cele na wskaźnikach, które będą miały realny wpływ na Twój biznes. Możesz na przykład dążyć do pozyskania klientów lub zwiększenia współczynnika konwersji, zamiast po prostu zbierać ‘lajki’.
Zbadaj konkurencję
Jak Twoi konkurenci korzystają z mediów społecznościowych? Chociaż nie chcesz ich kopiować, uczenie się na podstawie tego, co zrobili inni, jest świetnym sposobem na zmniejszenie krzywej uczenia się. Analiza konkurencji może pomóc Ci dowiedzieć się, co się sprawdza, a co nie w przypadku innych firm takich jak Twoja.
Przeprowadź audyt mediów społecznościowych
Jeśli korzystasz już z mediów społecznościowych, nadszedł czas, aby zrobić krok wstecz i ocenić swoje dotychczasowe wysiłki. Znajdziesz usługi takie jak łatwy w użyciu szablon audytu mediów społecznościowych, który przeprowadzi Cię przez cały proces.
A czy przyjrzałeś się, co Twoi konkurenci robią w Internecie, a co z innymi firmami? Czerp inspirację z sukcesu firm ze wszystkich branż! Gdzie można znaleźć te historie sukcesu? Przejdź do sekcji biznesowej większości witryn sieci społecznościowych, a znajdziesz przydatne studia przypadków.