Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie masz cały arsenał porad i wskazówek, które pomogą Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i zwiększyć wydajność. Jeśli czujesz się trochę zdezorganizowany, nie martw się. Przygotowaliśmy listę strategii, które pomogą Ci usprawnić procesy, skatalogować pomysły i opanować listy rzeczy do zrobienia.
Ta lista jest pomocna dla każdego, ale szczególnie pomoże w tworzeniu i rozwoju małej firmy.
Przygotuj się na sukces
Technologia obsługuje teraz wszystko, więc musisz:
-
prowadzić badania,
-
robić zakupy,
-
kupować odpowiednie oprogramowanie, którego potrzebujesz dla swojej firmy.
Jeśli poświęcisz czas na kupowanie odpowiednich produktów i aplikacji już teraz, będziesz mieć więcej czasu na naukę korzystania z nich, aby działały na Twoją korzyść. Poświęć czas na przeglądanie Internetu, aby znaleźć idealne rozwiązania dla swojej małej firmy.
Poznaj różnicę między czasem rzeczywistym a czasem zegarowym.
Planując zadania na dany dzień, należy zdać sobie sprawę, że żyjemy w czasie rzeczywistym, a nie w czasie zegarowym. Zegar poinformuje Cię, że masz 8 godzin w ciągu dnia pracy, aby usunąć pozycje z listy, ale czas rzeczywisty pokaże, że godziny rzeczywistej pracy są bardziej jak 6, gdy liczysz na lunch, przerwy, rozproszenie itp. realistyczny, jeśli chodzi o rzeczywisty czas, jaki masz na wykonanie swoich zadań.
Opanuj kalendarz
Osiągnięcie idealnej równowagi między wszystkimi obowiązkami jest zniechęcające. Masz spotkania, terminy, dostawców, wydarzenia, papierkową robotę i oczywiście rzeczy, które pojawiają się niespodziewanie każdego dnia. Świetną rekomendacją do usprawnienia kalendarza jest znalezienie aplikacji, która zdejmie z Ciebie ten ciężar. Istnieją dziesiątki, jeśli nie setki, świetnych aplikacji, które pomogą Ci zarządzać kalendarzem.
Zatrudnij freelancerów
Czasami właściciele małych firm denerwują się zatrudnianiem pracowników jako freelancerów, ponieważ wcześniej z nimi nie pracowali, nie wiedzą, na ile są wiarygodni itp. Jednak korzystanie z freelancerów jako przedłużenia siebie to fantastyczne wykorzystanie czasu. Deleguj wszystkie rodzaje pracy, aby uwolnić trochę swojego czasu. Na przykład obowiązki administracyjne, kopiowanie i zawartość witryny internetowej oraz tworzenie filmów marketingowych i innych kampanii marketingowych. Jeśli nie jesteś ekspertem w tych dziedzinach, najlepiej powierzyć pracę ludziom, którzy są ekspertami, co pozwoli Ci zająć się innymi projektami.
Zaplanuj brak aktywności
Nie daj się wciągnąć w patrzenie na produktywność jako proste liczby — na przykład liczbę wysłanych wiadomości e-mail, liczbę spotkań, w których uczestniczysz lub liczbę ukończonych elementów wynikowych. Niedziałania obejmują takie rzeczy, jak burza mózgów, spontaniczne rozmowy ze współpracownikami, rozmowa telefoniczna ze swoim mentorem lub nadrabianie zaległości w najnowszych branżowych wiadomościach. To wszystko przynosi korzyści Twojej małej firmie. Pomagają w przepływie pomysłów, a także służą jako mentalne przerwy między dużymi obciążeniami pracą.