Możliwości są jak darmowe próbki jedzenia w centrum handlowym. Czasami świetnie smakują. Innym razem powodują złe samopoczucie w żołądku, ale nigdy nie dowiesz się tego, dopóki nie spróbujesz. W idealnym świecie Twoja oferta biznesowa jest absolutna, rośnie sama bez wpływu czynników zewnętrznych i pozostaje opłacalna przez eony.

W rzeczywistości przedsiębiorstwa są podatne na wahania rynku. To, jak i kiedy rozwija się Twoja firma, zależy w dużej mierze od tego, jak szybko zidentyfikujesz różne okazje rynkowe, które pojawią się na Twojej drodze. Rozwiązaniem musi być zatem zbadanie każdej możliwej okazji, aby pozostać o lata świetlne przed konkurencją, prawda?

Niekoniecznie. Podobnie jak w menu restauracji, może być sto różnych rzeczy do wypróbowania. To nie znaczy, że twój żołądek podziękuje ci za wzięcie na siebie czegokolwiek i wszystkiego, zwłaszcza wszystkiego na raz. To, co może być „Dzisiejszą ofertą specjalną”, może w rzeczywistości być czymś, na co Twoja firma jest uczulona.

Aby zrealizować i wykorzystać odpowiednią okazję rynkową dla swojej firmy, musisz przeprowadzić ocenę możliwości rynkowych. Przyjrzyjmy się najpierw:

  • co oznacza szansa rynkowa dla Twojej firmy

  • jak możesz ją w pełni wykorzystać.

Co to jest szansa rynkowa?

Szacuje się, że przyszły rozmiar Twojej firmy i przychody to szansa rynkowa. Analiza możliwości rynkowych to metoda, która określa atrakcyjność możliwości biznesowej. Stanowi kluczową część każdej strategii biznesowej, w której analizowany jest rynek w celu określenia przewidywanych przychodów i zysków z produktu lub usługi przed jej uruchomieniem.

Jaka jest różnica między badaniem rynku a analizą możliwości rynkowych?

Pamiętasz centrum handlowe, o którym rozmawialiśmy wcześniej? Wyobraź sobie, że masz ladę do lodów i to Ty odpowiadasz za jej ustawienie. Jak byś podszedł do całego procesu? Pierwszym krokiem byłoby ustalenie lokalizacji licznika. Czy byłoby to wewnątrz czy na zewnątrz centrum handlowego? Następnie, jakie smaki zaoferowałbyś wszystkim? Wreszcie, jak wyceniłbyś swój produkt?

Są to pytania, które zadajesz, rozpoczynając badania rynkowe. Aby odpowiedzieć na te pytania, musiałbyś wykorzystać dane, które już masz pod ręką lub zebrać z różnych kanałów za pomocą wywiadu rynkowego. Teraz, gdy masz już skonfigurowaną ladę z lodami, szukasz sposobów na rozwój swojej firmy. Może mógłbyś podnieść cenę każdego smaku? Może mógłbyś stworzyć nowe oferty lub kombinacje? Może mógłbyś współpracować z inną popularną marką, aby wyjść z nowym smakiem? To tylko kilka przykładów możliwości rynkowych, które mogą pomóc Twojej firmie osiągnąć nowy poziom rozwoju.

Łatwo pomylić badanie rynku z możliwościami rynkowymi, biorąc pod uwagę, że istnieje między nimi wiele synergii. Prostym sposobem na zrozumienie różnicy jest: badania rynku dostarczają informacji o tym, które okazje rynkowe są warte Twojego czasu. Rynki mogą być delikatną rzeczą, zmieniającą się tak często, jak to się dzieje. Wypróbowanie czegoś innego lub ambitnego dla Twojej firmy może być ryzykowne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *