Czy wiesz, jaka jest najcenniejsza część Twojej firmy? To Twoja marka! Inwestowanie czasu i wysiłku w branding małych firm wzmacnia Twoją firmę, co może oznaczać większe przychody dla Twojej firmy. Oto, co możesz zrobić, aby zbudować lub ulepszyć swoją markę, aby Twoja firma się rozwijała.
Branding dla małych firm zaczyna się od architektury Twojej marki
Budowanie architektury Twojej marki to świetny pierwszy krok w kształtowaniu Twojej marki. Pomoże Ci zidentyfikować kluczowe elementy Twojej marki, aby zaprojektować głos i tożsamość wizualną Twojej firmy. Na początek wypróbujmy ćwiczenie z architektury marki.
Jakie są potrzeby Twoich klientów? Zanim zaczniesz sprzedawać swoją firmę swoim klientom, musisz zrozumieć, co nimi kieruje i jak myślą. Możesz to zrobić, odkrywając ich potrzeby w tych trzech obszarach:
Prawda: Jaka jest uniwersalna prawda w życiu Twoich klientów? Jak to się ma do Twojej firmy? Na przykład, jeśli jesteś właścicielem restauracji, musisz pomyśleć o codziennym życiu ludzi w Twojej okolicy i ich rutynach.
Potrzeba: Jakie konkretne potrzeby mają Twoi klienci? Rozważmy ten sam przykład restauracji. Twoi klienci mogą potrzebować wygody podczas codziennych dojazdów lub miejsca na spotkanie ze znajomymi lub osobami z sąsiedztwa.
Problem: Co przeszkadza Twoim klientom w zaspokojeniu ich potrzeb? W tym samym przykładzie może to być brak opcji restauracyjnych w okolicy lub może to oznaczać, że wszystkie opcje restauracyjne nie zaspokajają wyjątkowych potrzeb wymienionych powyżej.
Powyższe ćwiczenie dotyczące prawdy, potrzeby i problemy jest proste, ale jest ważne, aby stworzyć podstawę do jasnego komunikowania tego, co oferuje Twoja firma. Chcesz pokazać, że Twoja firma spełnia potrzeby Twoich klientów i rozumie ich życie.
Zidentyfikuj korzyści swojej marki. Gdy dowiesz się więcej o swoich klientach, zapisz, w jaki sposób Twoja marka zapewnia wartość Twojej bazie klientów w następujący sposób:
-
Korzyści funkcjonalne: Co Twoje produkty lub usługi robią dla Twoich klientów?
-
Korzyści emocjonalne: Jakie korzyści emocjonalne Twoja firma zapewnia klientom? Czy oferujesz ulgę swoim klientom? Może czują się radośni, gdy wchodzą z tobą w interakcję?
-
Korzyści funkcjonalne i emocjonalne, jakie zapewnia Twoja firma, są ważnymi elementami Twojej marki. Będą komunikować, jak możesz rozwiązać problem klienta lub jak możesz poprawić jego życie.
Jaki jest powód, dla którego wierzy twój klient? Dlaczego Twoi klienci powinni wierzyć w to, co oferujesz? To ważne pytanie, na które należy odpowiedzieć, ponieważ będzie miało duży wpływ na sposób komunikacji Twojej firmy w Internecie, osobiście i wszędzie indziej. Na tym etapie możesz pomyśleć o powodach, dla których Twoi klienci powinni Ci wierzyć na dwa sposoby:
-
Wewnętrzne powody, by wierzyć: Jaką wiarygodność przekazujesz swoim klientom?
-
Zewnętrzne powody, by wierzyć: kto ręczy, zapewnia referencje lub poświadcza jakość i zdolność firmy do dotrzymywania obietnic?
Każda marka chce pokazać, że jest godna zaufania. Upewnij się, że Twoi klienci otrzymują tę wiadomość w Twojej marce. Jaka jest osobowość Twojej marki? Gdyby Twoja firma była osobą, jak opisaliby ją Twoi klienci? Jakie byłyby ich cechy osobowości? Ta część ćwiczenia jest ważna, ponieważ określa, co składa się na Twoją tożsamość wizualną, a także głos Twojej marki.