Czy myślałeś o tworzeniu filmów promujących Twoją firmę? Wideo może poprawić rankingi w wyszukiwarkach i jest skutecznym sposobem na zwiększenie zaangażowania klientów. Ale jak zrobić film?
YouTube ma ponad miliard użytkowników — prawie jedną trzecią wszystkich osób korzystających z internetu. Imponujące. Ale być może jeszcze bardziej imponujący jest status YouTube jako drugiej co do wielkości wyszukiwarki internetowej na świecie.
Chodzi o to – że wideo stało się niezwykle potężnym medium. Firmy na całym świecie włączają wideo do swoich strategii marketingowych.
Moc wideo
Treści multimedialne, takie jak wideo, mogą zwiększyć zaangażowanie klientów, wydłużyć czas spędzany w witrynie i pomóc w konwersji sprzedaży. Używane sprytnie i celowo, wideo może przekształcić Twoją witrynę w dynamiczną, interaktywną witrynę, która przyciągnie powtarzające się wizyty.
I to nie tylko YouTube. Wideo jest dostępne za pośrednictwem wielu różnych platform i usług. Na przykład Vimeo to witryna do udostępniania filmów podobna do YouTube, chociaż zwykle zawiera bardziej profesjonalnie wyprodukowane, artystyczne klipy i nagrania.
Większość usług wideo umożliwia użytkownikom odkrywanie Twoich filmów za pośrednictwem ich własnych witryn i aplikacji. Zazwyczaj możesz także umieszczać filmy na swojej własnej stronie internetowej – oraz w innych lokalizacjach, takich jak:
-
tweety,
-
strony na Facebooku,
-
posty na Instagramie.
Pomysły na marketing wideo
Sposób korzystania z wideo będzie zależeć od rodzaju Twojej firmy oraz oferowanych usług lub produktów. Oto kilka pomysłów na początek. Pochwal się produktem. Jeśli sprzedajesz fizyczny produkt, wideo jest potężnym sposobem, aby pokazać ludziom, jaki jest produkt, jak się czuje i z czego jest zrobiony. Na przykład, jeśli sprzedajesz meble, film może pomóc w przekazaniu jakości ich wykonania.
Wyjaśnij, jak coś zrobić. Filmy instruktażowe to dobry sposób na przekazanie ludziom przydatnych informacji, a także przypomnienie im o Twoim produkcie. Na przykład, jeśli sprzedajesz szampon samochodowy, możesz stworzyć film wyjaśniający, jak najlepiej myć samochód.
Ożyw referencje. Wiele firm korzysta z pisemnych referencji na swoich stronach internetowych. Ale możesz wzbudzić większe zainteresowanie i autentyczność, przeprowadzając wywiady z ludźmi lub zapraszając klientów do przesyłania filmów z nimi przy użyciu Twoich produktów.
Regularnie przesyłaj nowe filmy. Zdobycie stałych odbiorców swoich filmów nie jest łatwe, ale może znacznie zwiększyć potencjał Twojej firmy. Regularnie twórz nowe filmy i zachęcaj ludzi do subskrybowania za pośrednictwem swojego kanału YouTube.
Dodaj osobisty akcent. Powitaj odwiedzających na swojej stronie, przedstaw swój personel lub sfilmuj „dzień z życia”. Ten rodzaj treści dodaje osobowości i ożywia Twój biznes. To może pomóc komuś zdecydować, że chciałby robić z Tobą interesy.
Włącz muzykę. Klipy dźwiękowe można kupować na stronach internetowych, takich jak Shutterstock i iStockPhoto. Kilka witryn licencjonujących muzykę oferuje muzykę według nowych i uznanych wykonawców, gotową do użytku przez małe firmy i organizacje non-profit.