Jeśli chcesz uzyskać jak najlepsze wyniki, istnieje kilka kluczowych zasad, których powinieneś przestrzegać podczas planowania kampanii reklamowej i tworzenia skutecznych reklam. Wielu innych może powiedzieć, że jest ich znacznie więcej. Kiedy wchodzisz w temat, prawdopodobnie mają rację. Mówię o podstawowych celach, które należy wziąć pod uwagę, a następnie zdefiniować dalej, co robić.
Tych kilka zasad należy przestrzegać, aby tworzyć reklamy przynoszące wyniki. Chodzi o:
-
badania,
-
strategie,
-
kreatywność,
-
rozmieszczenie,
-
raportowanie.
Załóżmy, że nie masz doświadczenia, czujesz się niekomfortowo lub nie odnosisz sukcesów w marketingu. W takim przypadku gorąco polecam najpierw omówienie swojej sytuacji i planów z ustaloną agencją marketingową. To, czego nauczysz się za godzinę lub dwie, które poświęcisz na wstępne dyskusje, może zaoszczędzić tysiące złotych. Może to mieć wpływ na sukces lub porażkę, a nawet przetrwanie Twojej firmy.
Marketing zaczyna się od badań
Nie ma znaczenia, czy Twoja firma istnieje od dwóch miesięcy, czy dwóch dekad. Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek nową kampanię marketingową, musisz się odświeżyć. Wraz z rozwojem kanałów marketingowych i technologii w bezprecedensowym tempie zmienia się zachowanie kupujących. Stale pojawiają się nowe media, kanały społecznościowe, konkurencja i oczekiwania. Ponieważ konsumenci robią teraz zakupy na swoich sofach, pole bitwy marketingowej nie jest już w tradycyjnych mediach – przeniósł się do sieci. I to jest pierwsze miejsce do rozpoczęcia badań.
Obecnie istnieje wiele narzędzi analitycznych online, które mogą pomóc Ci zobaczyć, jak kupujący szukają i sprawdzają produkty do kupienia. Możesz na przykład sprawdzić, jakich słów kluczowych używają najczęściej, za pomocą narzędzi takich jak Trendy Google. Google Analytics to bez wątpienia coś, co również musisz sprawdzić. To tylko kilka z wielu narzędzi, których powinieneś używać za każdym razem, gdy tworzysz strategię marketingową.
Na koniec najlepiej byłoby, gdybyś zdobył wiedzę na temat SEO. Jest to niezbędne ogniwo w podróży kupującego. Jeśli nie będziesz dobrze konkurować w wynikach wyszukiwania, będziesz mieć kłopoty.
Opracuj strategię marketingową w oparciu o swoje badania
Zrozumienie słów kluczowych, których ludzie wolą używać podczas wyszukiwania Twojego produktu lub usługi, da Ci wgląd w konstruowanie tytułu, treści, a nawet grafiki wiadomości. Ponadto Twoje badania zapewnią Ci, jakie źródło lub kanały preferują, pomagając określić wykorzystanie i wagę miejsca reklamowego.
Pamiętaj też, że zwykle o wiele ważniejsze jest uwzględnienie strategii przypominającej starym klientom, że ich doceniasz i zapraszanie ich z powrotem. Prowadzenie interesów z poprzednimi klientami jest 10 razy tańsze niż przyciągnięcie i prowadzenie interesów z kimś, kogo jeszcze nie znasz. Nigdy niczego nie sprzedasz, jeśli cię nie zobaczą. Zawsze musisz sięgać po kreatywne podejścia, inaczej Twoja reklama jest tylko kolejnym liściem na drzewie.